Age features of the formation of reserve capabilities of mental activity for children, adolescents and young people
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Introduction. Functional reserves of mental performance characterize the hidden ability of a person to process information that can be implemented in extreme activities.
In order to evaluate the functioning of the central nervous system and human mental performance, indicators of speed and quality of processing are variously used in terms of the complexity of sensorimotor reactions.
A quantitative characteristic of the functional reserves of mental performance can be the relation between the maximum possible result of mental performance and the result at the level of the state of relative rest.
Purpose. The task was to propose a method and to investigate the level of functional reserve of mental performance of children, adolescents and young people by using the "reverse regime" of the presentation of stimuli.
Methods. In the pilot study, 116 subjects of school age took part. The research was conducted using the computer device "Diagnostic1M" in the "imposed mode".
Result. It was proved that the number of errors was based on the speed of presentation of stimuli, the signal modality and the age of the subjects.
It is established that during processing of figurative stimuli the level of functional reserve of mental efficiency is higher than in the processing of verbal signals. The functional reserve of mental performance is dependent on the age of the subjects and the modalities of the signals.
Originality. Can be used for psychophysiological diagnostics, determination of professional orientation, professional and sports selection.
Conclusion. Determination of the individual level of the functional reserve of mental performance of a person, this method, provides the accuracy and reliability of the indicators of the hidden possibilities of a person on the processing of information that can be implemented in extreme mental activity.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського Університету: Серія Біологічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Ivanitsky, A.M., Portnova, G.V., Martynova, O.V. (2013). Brain mapping in verbal and spatial thinking. Zhurnal vyisshey nervnoy deyatelnosti cheloveka [Journal of Higher Nervous Activity of human]. 63(6), 677 – 686. [in Rus].
Makarchuk, M.Yu., Kutsenko, T.V., Kravchenko, V.I., Danilov S.A. (2011). Psychophysiology. К: ООО «Interservice», 329 p. [in Ukr].
Davidenko, D.N (2011). Method for rate the mobilization of the body's functional reserves by its response to the dosed load. Uchenyie zapiski universiteta imeni P. F. Lesgafta [Scientific notes of the University named after PF Lesgaf]] 12 (70), 52 - 57.
Lizohub, V.S., Kozhemyako, Т.V., Yukhimenko, L.I., Khomenko, S.M. (2015). Electrophysiological characteristics of P300 and functional organization of complex motor reactions in adolescents. Visnyk Cherkaskoho universytetu. [Cherkasy university bulletin: biological sciences series]. 2(335), 72-78. [in Ukr].
Makarenko, M.V., Lizohub, V.S., Yuhimenko, L.I. [etc.]. (2014). Communication of the success of psychomotor activity with brain-induced activity of people with different individual-typological properties of the higher parts of the central nervous system. Fiziolohichnyi zhurnal [Physiological journal]. 60(3), 65-66. (in Ukr).
Korobeinikov, H., Prystupa, Ye., Korobeinikova, L., Briskin, Yu. (2013). Assessment of psychophysiological states in sport. Lviv: LDUFK, P. 312. (in Ukr).
Lyzohub, V.S., Chernenko, N.P., Kozhemiako, T.V. (2005). Processing information of varying complexity and modality by individuals with different individual-typological properties of HNP. Visnyk Cherkaskoho universytetu. [Cherkasy university bulletin: biological sciences series]. 71, 60 – 67. (in Ukr)
Chernenko-Kurahina, N.P. (2016). Physiological characteristics of mental activity of people with different individual typological properties of higher nervous activity at a low speed. Visnyk Cherkaskoho universytetu.[Cherkasy university bulletin: biological sciences series]. 1, 120 – 126 [in Ukr).
Lyzohub, V.S., Chernenko, N. P., Palabijik, А. А., Bezkopylna, S. V. (2018). Method of definitions mental performance during processing of information with different speed of presentation of stimuli. Visnyk Cherkaskoho universytetu [Cherkasy university bulletin: biological sciences series] №1 (335), 74-84 (in Ukr) doi: 0.31651/20765835-2018-1-1-70-79
Makarenko, M. V. (1999). Method of estimation of individual neurodynamic characteristics of higher nervous activity in man. Fiziolohichnyi zhurnal [Physiological journal]. 45 (4), 123-131 (in Ukr.)
Topchiy, M.S., Bosenko, A.I., Dichel, G.O. (2017). The factor structure of the functional abilities of boys 17-21 years old. Visnyk Cherkaskoho universytetu.[Cherkasy university bulletin: biological sciences series]. Cherkasy. 2, 75 – 87 . (in Ukr).
Lizohub, V.S., Chernenko, N.P., Palabiyik, A.A., Bezkopulna, S.V. (2018). Mental working capacity of children 8-9 years old on the submission of irritants with different modulation and speed in the go / nogo / go. Rezhym nauky i osvity Novyy vymir; pryrodni ta tekhnichni nauky [mode Science and Education a New Dimension; natural and Technical Sciences], VI(21), Issue; 179, 45–50. (in Ukr) doi.org/10.31174/SEND-NT2018-179VI21-14
Kotsan, I. Ya., Kozachuk, N. A., Kuznetsov, I. P. (2014). EEG correlation dimension indicies, related to general and creative tasks performance productivity level. Yevropeysʹki prykladni nauky [European Applied Sciences] 8–10. (in Rus).
Luria, A. R. (2004). Osnovyi neyropsihologii [Basics of Neuropsychology]. Prosveshcheniye, Moscow, 384 p. (in Rus).