ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СТАТОКІНЕТИЧНОЇ СТІЙКОСТІ У ОСІБ З ДЕПРИВАЦІЄЮ СЛУХОВОЇ ФУНКЦІЇ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Коваль Юлія Віталіївна
Юхименко Лілія Іванівна
Чистовська Юлія Юріївна
Палійчук Ольга Володимирівна

Анотація

Методикою стабілографії у осіб 8-17 років з депривацією слухової функції та
нормальним слухом проведено дослідження динаміки статокінетичної стійкості та
встановлено особливості її формування. За показниками коефіцієнту функції рівноваги,
довжини траєкторії коливання центру тиску та швидкості переміщення центру маси виявлено,
що статокінетична стійкість у дітей, підлітків та юнаків з деривацією слухової функції, а
також з нормальним слухом поступово розвивається та досягає максимальних значень у 16-17
років. У групах 14-15 та 16-17 років обстежувані з нормальною слуховою функцією
характеризувались вищим рівнем та випереджаючим розвитком статокінетичної стійкості,
порівняно їх однолітків з депривацією слухової функції

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті
Біографії авторів

Коваль Юлія Віталіївна, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

викладач, НДІ фізіології імені М. Босого,
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького,

Юхименко Лілія Іванівна, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

докторка біологічних наук, доцентка, кафедра анатомії, фізіології та фізичної реабілітації,
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького,

Чистовська Юлія Юріївна, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології,
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького

Палійчук Ольга Володимирівна, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

доктор медичних наук, професор кафедри фундаментальної медицини,
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького,

Посилання

Brown T. C., McGee A. W. Monocular deprivation during the critical period alters neuronal tuning and the

composition of visual circuitry. PLoS biology. 2023. 21(4). DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pbio.3002096

Korver A. M., Smith R. J., Van Camp G., Schleiss M. R., Bitner-Glindzicz M. A., Lustig L. R., Usami S. I.,

Boudewyns A. N. Congenital hearing loss. Nature reviews. Disease primers. 2017. 3, 16094. DOI:

https://doi.org/10.1038/nrdp.2016.94

Тертична, Н., Криль, О. Характеристики нейродинамічних функцій головного мозку дитини в умовах

сенсорної депривації. Молодий вчений. 2022. 7 (107)., 39-43. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-

/2022-7-107-9

Zhou Y., Qi J. Effectiveness of Interventions on Improving Balance in Children and Adolescents With Hearing

Impairment: A Systematic Review. Frontiers in physiology. 2022. 13, 876974. DOI:

https://doi.org/10.3389/fphys.2022.876974

Альошина А., Іваніцький Р., Бичук О. Розвиток та корекція рухової сфери дітей із вадами слуху в

процесі фізичного виховання. Сучасний етап. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського

національного університету імені Лесі Українки. Луцьк, 2017. Вип. 27. С. 98–103.

Байкіна Н., Поддуєва О. Особливості функціонального стану аналізаторів, які беруть участь у руховій

діяльності дитини. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. Луцьк, 2012.

№ 3 (19). С. 126–130.

Доцюк Л. Г., Гауряк О. Д. Використання адаптивної фізичної культури для корекції фізичного розвитку

школярів з порушенням слуху. Молодий вчений. 2017. (1). С. 132-135.

Демчук С. П. Особливості розвитку фізичних якостей у школярів із депривацією слуху. Фізичне

виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. Луцьк, 2015. № 3 (31). С. 134–140.

Джевага В. В. Корекція порушень координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами

слуху в процесі фізичного виховання: дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 «Фізична

культура, фізичне виховання різних груп населення». К. 2017. 20 с.

Hamzehpour F., Absalan A., Pirasteh E., Sharafi Z., Arbabsarjoo H. Investigating the Effect of Hearing Aid

Use on the Balance Status of Children with Severe to Profound Congenital Hearing Loss Using the Pediatric

Clinical Test of Sensory Interaction for Balance. Journal of the American Academy of Audiology. 2021. 32(5),

–307. DOI: https://doi.org/10.1055/s-0041-1728754

Гуринович Х. Є. Фізичний стан глухих дітей молодшого шкільного віку та його корекція засобами

фізичного виховання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук із фіз. вих. і спорту: спец.

00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Львів: ЛДУФК. 2017. 18 с.

Sorgini F, Caliò R, Carrozza MC, Oddo CM. Haptic-assistive technologies for audition and vision sensory

disabilities. Disabil Rehabil Assist Technol. 2018 May; 13(4): 394-421. DOI:

https://doi.org/10.1080/17483107.2017.1385100

Melo R. S., Lemos A., Paiva G. S., Ithamar L., Lima M. C., Eickmann S. H., Ferraz K. M., Belian R. B.

Vestibular rehabilitation exercises programs to improve the postural control, balance and gait of children with

sensorineural hearing loss: A systematic review. International journal of pediatric otorhinolaryngology. 2019.

, 109650. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijporl.2019.109650

Афанасьєв С. Уявлення про хід розвитку рухової сфери та фізичного розвитку дітей із порушенням

слуху. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі

Українки. Луцьк, 2014. Вип. 14. С. 55–59.

Demirel N. The Impact of Therapeutic Recreational Gymnastic Exercise on Basic Motor Skills of HearingImpaired Children Aged Between 6 and 9 Years. Journal of Education and Training Studies. 2019. 6 (3), 147-

DOI: https://doi.org/10.11114/jets.v6i3.3048

Melo R.deS., Lemos A., Macky C. F., Raposo M. C., Ferraz K. M. Postural control assessment in students with

normal hearing and sensorineural hearing loss. Brazilian journal of otorhinolaryngology. 2015. 81(4), 431–

DOI: https://doi.org/10.1016/j.bjorl.2014.08.014

Лях Ю., Усова О., Романюк А., Мельничук В., Лях М., Антипов А. Комп’ютерна стабілометрія в оцінці

функціонального стану людини. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві.

№ 2. С. 66-72. DOI: https://doi.org/10.29038/2220-7481-2019-02-66-72

Лісенчук, Г. А., Хмельницька, І. В., Крупеня, С. В., Литвиненко, О. М., Борецька Н. О. Комп’ютерні

системи контролю моторики у фізичному вихованні школярів із депривацією слуху. Фізичне виховання

та спорт. 2021.(2), 54-62. DOI: https://doi.org/10.26661/2663-5925-2020-2-08