ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СТАТОКІНЕТИЧНОЇ СТІЙКОСТІ У ОСІБ З ДЕПРИВАЦІЄЮ СЛУХОВОЇ ФУНКЦІЇ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Методикою стабілографії у осіб 8-17 років з депривацією слухової функції та
нормальним слухом проведено дослідження динаміки статокінетичної стійкості та
встановлено особливості її формування. За показниками коефіцієнту функції рівноваги,
довжини траєкторії коливання центру тиску та швидкості переміщення центру маси виявлено,
що статокінетична стійкість у дітей, підлітків та юнаків з деривацією слухової функції, а
також з нормальним слухом поступово розвивається та досягає максимальних значень у 16-17
років. У групах 14-15 та 16-17 років обстежувані з нормальною слуховою функцією
характеризувались вищим рівнем та випереджаючим розвитком статокінетичної стійкості,
порівняно їх однолітків з депривацією слухової функції
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського Університету: Серія Біологічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Brown T. C., McGee A. W. Monocular deprivation during the critical period alters neuronal tuning and the
composition of visual circuitry. PLoS biology. 2023. 21(4). DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pbio.3002096
Korver A. M., Smith R. J., Van Camp G., Schleiss M. R., Bitner-Glindzicz M. A., Lustig L. R., Usami S. I.,
Boudewyns A. N. Congenital hearing loss. Nature reviews. Disease primers. 2017. 3, 16094. DOI:
https://doi.org/10.1038/nrdp.2016.94
Тертична, Н., Криль, О. Характеристики нейродинамічних функцій головного мозку дитини в умовах
сенсорної депривації. Молодий вчений. 2022. 7 (107)., 39-43. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-
/2022-7-107-9
Zhou Y., Qi J. Effectiveness of Interventions on Improving Balance in Children and Adolescents With Hearing
Impairment: A Systematic Review. Frontiers in physiology. 2022. 13, 876974. DOI:
https://doi.org/10.3389/fphys.2022.876974
Альошина А., Іваніцький Р., Бичук О. Розвиток та корекція рухової сфери дітей із вадами слуху в
процесі фізичного виховання. Сучасний етап. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського
національного університету імені Лесі Українки. Луцьк, 2017. Вип. 27. С. 98–103.
Байкіна Н., Поддуєва О. Особливості функціонального стану аналізаторів, які беруть участь у руховій
діяльності дитини. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. Луцьк, 2012.
№ 3 (19). С. 126–130.
Доцюк Л. Г., Гауряк О. Д. Використання адаптивної фізичної культури для корекції фізичного розвитку
школярів з порушенням слуху. Молодий вчений. 2017. (1). С. 132-135.
Демчук С. П. Особливості розвитку фізичних якостей у школярів із депривацією слуху. Фізичне
виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. Луцьк, 2015. № 3 (31). С. 134–140.
Джевага В. В. Корекція порушень координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами
слуху в процесі фізичного виховання: дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 «Фізична
культура, фізичне виховання різних груп населення». К. 2017. 20 с.
Hamzehpour F., Absalan A., Pirasteh E., Sharafi Z., Arbabsarjoo H. Investigating the Effect of Hearing Aid
Use on the Balance Status of Children with Severe to Profound Congenital Hearing Loss Using the Pediatric
Clinical Test of Sensory Interaction for Balance. Journal of the American Academy of Audiology. 2021. 32(5),
–307. DOI: https://doi.org/10.1055/s-0041-1728754
Гуринович Х. Є. Фізичний стан глухих дітей молодшого шкільного віку та його корекція засобами
фізичного виховання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук із фіз. вих. і спорту: спец.
00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Львів: ЛДУФК. 2017. 18 с.
Sorgini F, Caliò R, Carrozza MC, Oddo CM. Haptic-assistive technologies for audition and vision sensory
disabilities. Disabil Rehabil Assist Technol. 2018 May; 13(4): 394-421. DOI:
https://doi.org/10.1080/17483107.2017.1385100
Melo R. S., Lemos A., Paiva G. S., Ithamar L., Lima M. C., Eickmann S. H., Ferraz K. M., Belian R. B.
Vestibular rehabilitation exercises programs to improve the postural control, balance and gait of children with
sensorineural hearing loss: A systematic review. International journal of pediatric otorhinolaryngology. 2019.
, 109650. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijporl.2019.109650
Афанасьєв С. Уявлення про хід розвитку рухової сфери та фізичного розвитку дітей із порушенням
слуху. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі
Українки. Луцьк, 2014. Вип. 14. С. 55–59.
Demirel N. The Impact of Therapeutic Recreational Gymnastic Exercise on Basic Motor Skills of HearingImpaired Children Aged Between 6 and 9 Years. Journal of Education and Training Studies. 2019. 6 (3), 147-
DOI: https://doi.org/10.11114/jets.v6i3.3048
Melo R.deS., Lemos A., Macky C. F., Raposo M. C., Ferraz K. M. Postural control assessment in students with
normal hearing and sensorineural hearing loss. Brazilian journal of otorhinolaryngology. 2015. 81(4), 431–
DOI: https://doi.org/10.1016/j.bjorl.2014.08.014
Лях Ю., Усова О., Романюк А., Мельничук В., Лях М., Антипов А. Комп’ютерна стабілометрія в оцінці
функціонального стану людини. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві.
№ 2. С. 66-72. DOI: https://doi.org/10.29038/2220-7481-2019-02-66-72
Лісенчук, Г. А., Хмельницька, І. В., Крупеня, С. В., Литвиненко, О. М., Борецька Н. О. Комп’ютерні
системи контролю моторики у фізичному вихованні школярів із депривацією слуху. Фізичне виховання
та спорт. 2021.(2), 54-62. DOI: https://doi.org/10.26661/2663-5925-2020-2-08