UK Особливості нейродинамічних та психофізіологічних функцій дітей 5-7 років з різним рівнем зорового та слухового сприйняття

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ірина Олександрівна Калиниченко
Анна Сергіївна Колесник

Анотація

У статті проведено аналіз особливостей психофізіологічного розвитку дітей 5-7 років.
Встановлено відмінності нейродинамічних функцій та розвиток сенсорних систем у осіб з
різним рівнем зорового та слухового сприйняття з урахуванням гендерних особливостей..
Встановлено, що незалежно від віку хлопчики характеризуються більш низьким
психофізіологічним розвитком та нейродинамічними властивостями нервової системи.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті
Біографії авторів

Ірина Олександрівна Калиниченко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

доктор медичних наук, професор
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Анна Сергіївна Колесник , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

аспірантка
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Посилання

Савченко. О. Я. Типові освітні програми для закл. заг. серед. освіти, розроблені під керівництвом О. Я.

Савченко, 1-2 класи, 3-4 класи / Уклад. А. В. Лотоцька. Харків: Вид-во «Ранок, 2020. 240 с.

Куценко Т.В. Стан властивостей психофізіологічних функцій у дітей молодшого шкільного віку:

Автореф. дис...канд. біол. наук Київ, 2000. 18 с.

Куценко Т. В., Чайченко Г.М. Стан властивостей психофізіологічних функцій у дітей старшого

дошкільного та молодшого шкільного віку і вплив на них соціальної ізоляції // Фізіологічний журнал.

Т.45, №5. С. 100-106.

Макаренко Н. В. Психофизиологические функции человека и операторський труд. Киев: Наукова думка,

216 с.

Макаренко М. В. Методика проведення обстежень та оцінки індивідуальних нейродинамічних

властивостей вищої нервової діяльності людини. // Фізіол. журн.1999. Т.45, №4. С. 123-131.

Макаренко Н. В. Теоретические основы и методики профессионального психофизиологического отбора

военных специалистов. Киев: НИИ проблем военной медицины Украинской военно-медицинской

академии, 1996. 336 с.

Lyzohub, V. S., Chernenko N. P., Kozhemiako T. V., Palabiyik А. А., Bezkopylna S. V. Age peculiarities of

interaction of motor and cognitivebrain systems while processing information of differentmodality and

complexity. Regulatory Mechanisms in Biosystems. 2019, 10(3), 288–294.DOI:10.15421/021944

Немов Р. С. Общая психология в 3 т. Том II в 4 кн. Книга 1. Ощущения и восприятие : учебник и

практикум для вузов / Р. С. Немов. 6-е изд., перераб. и доп. Москва: Издательство Юрайт, 2020. 302 с.

Лурия А. Р. Язык и сознание. Под редакцией Е. Д. Хомской. Изд-во МГУ, 1979. 320 с.

Hillyard S.A., Mangun G.R., Woldorff M. et al. Neural mechanisms mediating selective attention. The Cognitive

Neuroscienc. Ed. Gazzaniga M.S. Cambridge MA.: МIT Press. 1995. P. 56-72.

Broggin E., Savazzi S., Marzi C. A. Similareffects of visual perception and imagery on simplereaction time Q.J.

Exp. Psychol. (Hove). 2012, V, 65. Issue 1. 151. DOI: 10.1080/17470218.2011.594896

Levy-Tzedek S., Hanassy S., Abboud S. et al. Fast, accurate reaching movements with a visual-to-auditory

sensory substitution device. Restorative neurology and neuroscience. 2012, V, 30(4), 313. DOI:10.3233/RNN2012-110219

Павелків Р. В. Вікова психологія : підруч. [для студ. вищ. навч. закладів] / Р. В. Павелків. К. : Кондор,

468 с.

Артемьева В. Диагностика и коррекция развития младшего школьника. Казань: Отечество, 2013. 157с.

Макаренко М. В., Лизогуб В.С. Онтогенез психофізіологічних функцій людини. Черкаси, Вертикаль,

256 с.

Трубникова-Моргунова Р. С. Сопоставление продуктивности запоминания со свойством силы нервной

системы // Проблемы дифференциальной психологии. М., 1977. С. 56-71.

Фарбер Д. А., Семенова Л. К., Алферова В. В. и др. Структурно-функциональная организация

развивающегося мозга. Л.: Наука, 1990. 198 с.

Дубровинская Н. В., Фарбер Д. А., Безруких М. М. Психофизиология ребенка: психофизиологические

основы детской валеологии: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: ВЛАДОС. 2000. 1444 с.