UK Особливості нейродинамічних та психофізіологічних функцій дітей 5-7 років з різним рівнем зорового та слухового сприйняття
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті проведено аналіз особливостей психофізіологічного розвитку дітей 5-7 років.
Встановлено відмінності нейродинамічних функцій та розвиток сенсорних систем у осіб з
різним рівнем зорового та слухового сприйняття з урахуванням гендерних особливостей..
Встановлено, що незалежно від віку хлопчики характеризуються більш низьким
психофізіологічним розвитком та нейродинамічними властивостями нервової системи.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського Університету: Серія Біологічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Савченко. О. Я. Типові освітні програми для закл. заг. серед. освіти, розроблені під керівництвом О. Я.
Савченко, 1-2 класи, 3-4 класи / Уклад. А. В. Лотоцька. Харків: Вид-во «Ранок, 2020. 240 с.
Куценко Т.В. Стан властивостей психофізіологічних функцій у дітей молодшого шкільного віку:
Автореф. дис...канд. біол. наук Київ, 2000. 18 с.
Куценко Т. В., Чайченко Г.М. Стан властивостей психофізіологічних функцій у дітей старшого
дошкільного та молодшого шкільного віку і вплив на них соціальної ізоляції // Фізіологічний журнал.
Т.45, №5. С. 100-106.
Макаренко Н. В. Психофизиологические функции человека и операторський труд. Киев: Наукова думка,
216 с.
Макаренко М. В. Методика проведення обстежень та оцінки індивідуальних нейродинамічних
властивостей вищої нервової діяльності людини. // Фізіол. журн.1999. Т.45, №4. С. 123-131.
Макаренко Н. В. Теоретические основы и методики профессионального психофизиологического отбора
военных специалистов. Киев: НИИ проблем военной медицины Украинской военно-медицинской
академии, 1996. 336 с.
Lyzohub, V. S., Chernenko N. P., Kozhemiako T. V., Palabiyik А. А., Bezkopylna S. V. Age peculiarities of
interaction of motor and cognitivebrain systems while processing information of differentmodality and
complexity. Regulatory Mechanisms in Biosystems. 2019, 10(3), 288–294.DOI:10.15421/021944
Немов Р. С. Общая психология в 3 т. Том II в 4 кн. Книга 1. Ощущения и восприятие : учебник и
практикум для вузов / Р. С. Немов. 6-е изд., перераб. и доп. Москва: Издательство Юрайт, 2020. 302 с.
Лурия А. Р. Язык и сознание. Под редакцией Е. Д. Хомской. Изд-во МГУ, 1979. 320 с.
Hillyard S.A., Mangun G.R., Woldorff M. et al. Neural mechanisms mediating selective attention. The Cognitive
Neuroscienc. Ed. Gazzaniga M.S. Cambridge MA.: МIT Press. 1995. P. 56-72.
Broggin E., Savazzi S., Marzi C. A. Similareffects of visual perception and imagery on simplereaction time Q.J.
Exp. Psychol. (Hove). 2012, V, 65. Issue 1. 151. DOI: 10.1080/17470218.2011.594896
Levy-Tzedek S., Hanassy S., Abboud S. et al. Fast, accurate reaching movements with a visual-to-auditory
sensory substitution device. Restorative neurology and neuroscience. 2012, V, 30(4), 313. DOI:10.3233/RNN2012-110219
Павелків Р. В. Вікова психологія : підруч. [для студ. вищ. навч. закладів] / Р. В. Павелків. К. : Кондор,
468 с.
Артемьева В. Диагностика и коррекция развития младшего школьника. Казань: Отечество, 2013. 157с.
Макаренко М. В., Лизогуб В.С. Онтогенез психофізіологічних функцій людини. Черкаси, Вертикаль,
256 с.
Трубникова-Моргунова Р. С. Сопоставление продуктивности запоминания со свойством силы нервной
системы // Проблемы дифференциальной психологии. М., 1977. С. 56-71.
Фарбер Д. А., Семенова Л. К., Алферова В. В. и др. Структурно-функциональная организация
развивающегося мозга. Л.: Наука, 1990. 198 с.
Дубровинская Н. В., Фарбер Д. А., Безруких М. М. Психофизиология ребенка: психофизиологические
основы детской валеологии: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: ВЛАДОС. 2000. 1444 с.